خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری 

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی آماده برگزاری مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۹۶۱۱۳۸۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی رئیس ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، خراسان جنوبی با مشارکت ۶۴ درصدی رتبه نخست کشور را کسب کرد گفت: در دور اول شاهد انتخاباتی سالم و امن بودیم و هیچگونه شکایت و تخلفی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول در استان نداشتیم که این نشان از سلامت کامل انتخابات است.

طالبی با اشاره به مدیریت توزیع تعرفه‌ها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها افزود: برای این دوره نیز تعرفه به مقدار لازم و حتی تعرفه مضاعف هم به فرمانداری‌ها داده می‌شود.

وی گفت: تمامی فرایند‌ها در موضوع انتخابات باید در سامانه جامع انتخابات ثبت شود و تمامی اقدامات ما در این سامانه ثبت و در وزارت کشور قابل مشاهده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ۷۷۲ شعبه ی اخذ رای داریم که برخی از شعب ثابت با نظر فرمانداران به شعب سیار تبدیل شده است.

طالبی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد شعب ارتباط موبایلی دارند و شعب سیار نیز از ارتباط برخط استفاده می‌کنند افزود: ۲۹ هیئت اجرایی در انتخابات حضور دارند و تعامل بسیار خوبی بین هیئت اجرایی، فرمانداران و ستاد انتخابات ایجاد شده است. 

وی گفت: قوانین و ضوابط را به ستاد‌های تبلیغاتی اعلام کردیم و عمدتا این قوانین رعایت شده و موارد اندکی نیز تأکید به رعایت قانون شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بر حفظ بی طرفی مجریان انتخابات و عوامل اجرایی در شعب تاکید کرد و افزود: باید قانون مداری و قانون مدنی سرلوحه تمامی مجریان و عوامل اجرایی انتخابات باشد.

طالبی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی در زمینه تامین امکانات و نیروی انسانی باید همکاری لازم را داشته باشند گفت: از هیچ دستگاهی تقاضای هزینه ریالی نداریم، اما همه بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری موظف هستند امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی افزود: باید صندوق‌های اخذ رای دو ساعت قبل از شروع فرآیند رأی‌گیری، یعنی ساعت ۶ صبح مستقر و دستگاه‌های احراز هویت از ساعت ۶ و نیم صبح روشن شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مردم برای ارائه رای خود باید کارت ملی هوشمند و یا شناسنامه همراه داشته باشند.

طالبی افزود: اگر فردی سواد خواندن و نوشتن ندارد و یا دچار معلولیت است باید یک فرد را برای رأی دادن همراه خود بیاورد و اگر افراد حاضر در شعبه برای او رأی بنویسند قانونی نیست.

وی گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری أخذ رأی در داخل و خارج از کشور به مدت ۱۰ ساعت برگزار و در صورت ضرورت نهایتا تا ساعت ۲۴ قابل تمدید می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه نوشتن بیش از یک اسم در تعرفه رای سبب باطل شدن آن رای می‌شود و در ماده ۲۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز عنوان شده در صورتی که در برگ رای نام بیش از یک نفر نوشته و یا علامتگذاری شود برگ رای باطل، اما جز آرای اخذ شده به حساب می‌آید.

طالبی، از مردم خواست درصورت مشاهده قانون شکنی در هنگام اخذ رأی به فرمانداری‌ها گزارش دهند و همکاری لازم را با مجریان و ناظران انتخابات برای برگزاری انتخاباتی مطلوب داشته باشند.

وی گفت: چنانچه ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌ها شکایتی از نحوه اجرای انتخابات داشته باشند، تا ۴۸ ساعت بعد از برگزاری انتخابات می‌توانند به فرمانداری‌ها و هیئت نظارت شورای نگهبان گزارش دهند.

 متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این مرحله از انتخابات رای دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار